Followers

Wednesday 5 February 2014

counting days-may Allah ease everything

Assalamualaikum. Lama tak update - sampai ada yang bertanya , krikrikrik . nahhh aku update ni kau baca la pueh pueh. cc : somebody . hahaha . dalam banyak2 manusia, aku assume yg kau rindu tulisan aku ni tau . haha . *berangan sekejap*

Aku tengah counting days, jangan salah faham, bukan counting days nak kahwin ke nak beranak ke apa ke nehi nehi nehi. counting days untuk ke 21 haribulan februari. *kenyit mata* calendar ada depan mata ni, 15 hari lagi inshaAllah. [supervisor gua marah beb aku dok counting days sebab maybe aku assume dia akan sedih sebab gua penyeri hidup dia hahaha, ampunkn saya kak siti, nnt panjang jodoh kita jumpa lagi]

Aku masih belum nak settle down lagi. cewahh . *orang kata settle down tu bermakna kahwin entahle* . aku baru apply degree. yes, some people ask me to work but i dont want, not because i'm stubborn ke apa, but, diploma je, what can i do, isnt it? sebenarnya rezeki masing2 dah ada.. x semestinya dia berjaya sekarang, dia dapat kerja bagus kereta mewah rumah besar segala, dan x semestinya orang yg kita tengok just ada spm je tapi mampu memiliki semua tu. kadang manusia perlu belajar bermula dari bawah. bersusah susah dahulu bersenang senang kemudian. berakit rakit dahulu berenang renang kemudian bagai aur dengan tebing yaa lebih sudu dari kuah okay stop it hanim.

Kos yang aku apply , hurmm malas la cakap. cehh macam la apply engine ke medic ke. kos biasa2 je. yg related dengan kos yg aku buat sekarang jugak. sebab management je yg kami boleh apply. mana boleh apply yg obvious sangat jauh melainkan kau memang nak extend lagi bertahun2.

hurm . tak tahu la lepasni kat mana pulak aku tercampak. aku xkesah kat mana2 pun. jauh perjalanan luas pemandangan. kalau sebelum ni aku nak sangat beria2 nak dekat Penang jugak, but now, i just realized that i have to open my heart and open up my eyes, explore the world. sebelum ni aku punya mind mcm tertutup sikit.. haha penang jela segala2nya.. but now.. aku xkesah. penang ke melaka ke puncak alam ke even terengganu pun i'm willing to go. tapi dekat penang pun ada course yg aku apply. tengok lah rezeki dekat mana. mana2 pun x apa. penang dekat dengan rumah, dah sebati dengan jiwa, kalau dekat tempat lain, boleh cuba gaulkan jiwa dengan keadaan lain jugak kan? apa apa pun, terima je. entah2 dah terlalu banyak permohonan upu sampai aku tercicir, haaaa tu lagi sedih beb.. memang aku kerja kilang nangis nangis hahah. harap2 dapat la. doakan okay?

haa apa lagi eh nak cite. xkan semua hal dalam selimut nak cerita kan. katanya. haha. back to work girls. xoxo :p

sedikit perkongsian : TIDAK AKAN DATANG HARI KIAMAT SEHINGGA ALLAH MENGAMBIL ORANG ORANG YG BAIK DAN AHLI AGAMA DI MUKA BUMI, MAKA TIADA YG TINGGAL PADANYA KECUALI ORANG ORANG YG HINA DAN BURUK YG TIDAK MENGETAHUI YG MAKRUF DAN TIDAK MENGINGKARI KEMUNGKARAN - RIWAYAT AHMAD
-

No comments:

Post a Comment