Followers

Sunday 27 October 2013

RUMAH ANAK YATIM NUR HIDAYAH , BUKIT GANTANG, PERAK

assalamualaikum. *winkwink*

tarikh kejadian....
26OCTOBER2014..
bangun pagi siap2 pergi depoh bas . akan bertolak ke Bukit Gantang sebentar lagi . yeaa or nayy ? dah pergi kan ofkos la yeaa. perjalanan mengambil masa lebih kurang 1jam. *acehhh cam xbiasa dok balik taiping pun lebih kurang je kannn bezanya cuma ni bas uitm, bukan bas starmart* sampai dalam pukul 9 lebih. breakfast dekat sana. tunggu MIRA N ATIQAH datang amek aku bawak pulang benta untuk mengmbil beberapa helai baju. krekrek.

perut bukan main buat hal lagi pagi tu. boleh tahan lah kan dengan toilet tak ada pintu. huaaaa :'(. sabar.. budak2 dekat situ ada lah dalam 20 plus2 kot. semua perempuan but ada jugak boys. dalam 2 3 orang gitu. menurut analisi aku, hanya seorang je yang betul2 anak yatim piatu. yang lain semua ada parents jugak. tapi nasib xmenyebelahi diorang. ada yang family susah, ada yang adik beradik ramai etc..

masuk2 je perkara pertama aku buat budak tu pinjamkan ketip kuku. aku pun ketip kuku sambil dikerumuni anak2 kecil. wahhh mampu? xpernah aku ketip kuku pun orang nak tengok. hehe sebenarnya derang nak sembang. so aku borak2 je sekejap.. pastu sambung main batu seremban. wahhhh :0 tak sangka skill main tu ada lagi even dah lama xsentuh batu seremban..

*flashback*
masa kecik dulu selalu bawak hammer pergi ketuk batu cam seramik ke apa tah tak ingat,, just untuk buat batu seremban.. memang selalu lahh camtu..

-sambung-
lepastu stat sesi LDK. cam biasa le.. pejam2 mata buat bulatan etc.. pastu atiqah n mira sampai n bawak mia skali.. yeaaa ! ada kawan. ktorg pn lepak2 la join skali LDk tu sekejap. senam sitomi, muhammad ali etc.. mampu? haha... then, mira n atiqah bawak aku dengan muiz balik rumah sekejap.. tenkiuuu hantarkan :* jumpa tok sekejap, then amek barang2 sepantas kilat sb muiz nak cepat dia banyak kerja lagi nak kena handle. pastu balik rumah anak yatim tu balik. krekrekkre.. bila derang balik, wahhh tinggallah aku dengan kak ayu je .

*fakta tentang kak ayu *
-kenal dekat aktiviti pantai kerachut, add fb, yeaa kawan- jumpa lagi dekat aktiviti ni.. yeaaa jadi kakak angkat baru.. hehe ---

lepastu petang ad explo-walk.. pergi beberapa check point. syiok la gak.. hehe.. jalan2 makan angin saje.. pusing2 kampung tu.. paling scary pergi kubur tu, budak tu leh lak cakap rumah kompang dekat kubur tu. then sebab ada sorang je laki so dia la kena naik atas rumah tu. uuu.. idakla teman nak naik.. dahla salah. memang lawak kan. huhu

------habis explowalk-

petang balik homestay yang sebesar alam tu. besar sangat nyah.. kalu rumah besar tu ak xtahu la siapa nak kemas kan.. air pulekkk takdo.. haiyakkkkkk ! kena mandi toilet dekat luar, nasib baik toilet oke. kalau toilet ala ala dalam cerita dolu2 yang dekat perigi buta tu. membusuk lah aku xkan mandi.. haha..

malam ada tayangan miracle in cell no 7.. untuk kesekian kali keberapa kali ke tak tahuan kali dah aku nonton cite tu. tetap tersentak sampai ke hati terus menyampaikan kepada otak untuk disampaikan kepada mata supaya membuka empangan. lalu.. titis2 hujan turun dengan penuh syahdunya. sempat aku meminta seorang anak menghulurkan tisu supaya tidak ketahuan dimana hendak ku sapukan air hujan itu. KENAPA CERITA TU SEDIH SANGAT WEY !! dimana letaknya hati dan perasaan awak sebagai HEAD OF SCARY PEOPLE?!! - yang nonton shj faham apa maknanya-

lepastu balik homestay. yeaaa one big bedroom with toilet without water untuk dua orang. yeaa or nayy? yeaaaa lahh. masa untuk merebahkan serta merenggangkan seluruh urat.. sukaaaa !

27OCTOBER2014.
ahad. ahad. ahad. esok kerja.
oke fokus. jangan fikir tentang "esok".. harini is another day bak kata pendita amerzakbar. haha.

ktorang membersihkan rumah tok cheh.. dekat situ jugak. hurmm *fikir jap*.. haa.. rumah orang tua. kesian memang kesian kan. tapi orang tua mmg selalunya xnak tinggalkan rumah deorang. dorang xkn nak dibawa ke rumah kebajikan. mcm tok lah, duduk dengan anak2 dia xnak. nak jugak duduk sorang. ha perumpamaan begitulah. kalau korang biasa berhadapan dengan orang tua korang akan tahu.. tok cheh ni orang lama. lagu jepun berpantun segala semua dia tahu. mampu?

and moment baru ditambah masuk ke dalam moment2 dalam hidupku. aku bawak van. walaupun jaraknya hanya beberapa saat sahaja. gigihnya aku memasukkan gear yang aku xreti tu. haha. suka ! boleh la bawak van nak bawak bridesmaid jenjalan kannn? hahaha. lol..

pastu balik ke kubur pulak. dekat kubur tengok je smua dah dibuat. bila boring, balik rumah anak yatim tu. aku lepak dalm bilik dorang baring2 kt situ.. baca novel dengar lagu.. pastu main batu seremban lagi. hehe then lunch.. penutup.. blablabla--

lepastu balik rumah packing2 barang dan balik PENANG. yeaaa or nay? nay.. hurmmm...............

-the end-

hurmmm.. banyak sangat tangkap gambar.. semua dekat instagram dekat pesbuk.. antara perkara2 yang aku nak buat dalam hidup alhamdulillah dah pun aku buat.. dua perkara ni -program anak angat, dan lawatan ke rumah anak yatim- dah tercapai disaat akhir aku di hujung2 diploma ni.. alhamdulillah~

pengalaman.. yang x ada disekolah.. yang tak ada dalam buku setebal kamus dewan bahasa pustaka.. ada peluang.. aku cuba.. apa salahnya kan? tak menjadi kesalahan pun aku rasa.. jauh perjalanan luas pemandangan.. pengalaman... pengalaman baru...

ASSALAMUALAIKUM...
hanimrosli..





No comments:

Post a Comment