Followers

Wednesday 2 April 2014

life after study

Assalamualaikum uols. Morning yawlll.. 

Lepas je habis final presentation untuk practical haritu.. aku terus masuk kerja on that monday.. 24-3-2014.. disaat orang lain masih tidur berbangun lambat dirumah, aku pagi2 dah keluar mencari sesuap nasi.. waoohh ayat klise.. HAHAHA ! 

Biasa lah ayat kena la mantop.. Jadual kerja 9am-6pm.. Lunch break sejam.. Macam biasa je.. Kerja aku handle booking bilik / event.. Pun begitu, aku dah memang dilahirkan seorang yg outdoor kot.. tapi aku suka kerja ofis sebab weekend cuti so ada masa bersama anak anak HAHAHAHA *jangan la kacau aku berangan* Sebab memang aku xkesah kerja apa asalkan, ofis hour weekend off xkesahla Sabtu half day pun balik kul Enam ambik anak sekolah.. tu je.. HAHAHA 

Tapi serious la, zaman study berganda gembira dari kerja. Masa study sukati lu nak g kelas ke tak asalkan jangan sampai kena bar jek, tapi kerja? nahhhh. Tak datang sukati lu, esok InsyaAllah dapat warning letter. As easy As ABC.. 

Tapi, hidup mesti diteruskan demi kesinambungan kehidupan. Apa aku carut taktau la.Yela, sementara nak tunggu dapat sambung belajar ni, kerja jelah dulu. Dapat jugak kumpul duit. X gitu Jemah? 

Lagi pula, kalau aku tak kerja, alamatnya meroyan la kek rumah den ha.. Layankan jela.. Lagipun antara member2 aku yg 15 orang tu, setakat ni aku je ada dekat Taiping.. Nak lepak pun kena tunggu diorang balik bercuti.. Yang lagi 14 tu semua dekat U sebab deme degree.. Cuti tak sama.. "pulanglahh kumerinduimu sayang"......... 

Last but not least - doakan aku dapat offer degree yek.. Aku ni selalu tengok drama.. Pengaruh dia kuat sikit.. Mana lah tahu kot2 nama aku tercicir terlepas pandang ke.. Selisih malaikat 44 laaaa... 

Tu je kot.. Ha lagi satu, mintak sapa yang ada tengok baju kurung ke jubah ke warna hijau yang lawa2, mohon tag dekat aku.. maklumlah dah sebok cari baju raya kome hoiii.. kikiki.. dan casing lenovo.. yang lawa molek2 pun bagitau.. payoh nok cari casing.. Ha yang penting harga yang nak tag tu biar lah berpatutan. kalau baju rege beratus2 tak apa la.. lupakan.. hahaha

-the end-

No comments:

Post a Comment