Followers

Thursday 22 May 2014

LARI DARI JPJ ?!

Haiiii uols..

Hakak kembali lagiii tauu.. Bosan gitew.. Tadi sembang2 dekat opis satu kesah yang tak dapat haku lupakan dalam sejarah hidupku. LARI DARI ROADBLOCK JPJ.

Mesti nak cakap aku jahat kan? Haaa terasa la jugak. Time tu fes time nak bawak moto dekat Penang, so macam tak berani la kan. Suruh la member haku si Bey yang bawak Bey tu classmate haku.. Syafikah nama dia. Tah kenapa orang panggil Bey tah. Hehe.

Sedap2 keluar dari Pacific tu, ala Pacific dengan Uitm tu berapa jauh la sangat ada la 5 minit. Pegi beli kasut tak salah aku sebab ada kem dekat Pahang on that weekend.. Sekali....prappppppp ada roadblock weyy. JPJ lak tu.. Si Bey ni nan hado lesen moto tapi dia pandai bawak moto lagi cekap dari aku.. Sepantas kilat dia u-turn balik.. Berlaku la adegan2 ala2 dalam cerita 999 yang polis dok kejar mat rempit tu..

Kesahnya JPJ tu kejar kami.. Kami pun berhenti, dan cepat2 tukar tempat duduk. Aku duduk depan dan pura2 main hempon.. Ceh ingat selamat la sebab aku ada lesen.. "WOI POMPUAN PUN NAK LARI KE?!". Masa tu aku teringat tok dan abah je kot2 kena tahan ke dalam aku.. sob3

Dia pun mintak la ic dan lesen, aku pun bagi jela. Dah aku ada lesen kan kemain la nak tayang dekat jpj tu sambil berkata didalam hati "eleh pacik ingat saya takde lesen ke".. Dia pun musykil.. "Lesen ada.. tapi kenapa lari ye, mesti ada sesuatu"... Dia berpusing2 mengelilingi aku.. Aku masa tu dah berdebor nauzubillah ko tahu nyahhhh!

"oooooo TAK TAMPAL P YE, TOLAK MOTO SEKARANG PERGI SANA!".. Weryyyyy !!! Malu wey maluuu.. Menolak moto tu macam minah rempit je sebijik haaa dengan keadaan orang sekeliling semua pandang.. Haihhh hazaaabbbb tau takkk!

Buat jela muka dua tiga kupang kat situ nak buat apa lagi kan.. Kena saman 40 hengget sebab tak tampal P. Aku risau kena gantung lesen je xrisau apa pun.. Pastu elok kawan2 aku yg lain sampai.. Din n Arif tuan punya moto.. Masa tu aku tak bawak moto sendiri lagi g Penang. Kitorg pun 4orang kan.. So ktorang share sorang RM10.. Haihhhh..

Pengajarannya, jangan la lari.. redah je. Tapi kalau time tu aku redah, Lagi banyak kena saman sebab Bey tak de lesen. Kira berbaloi jugak la kami lari.. Walaupun last2 kantoi.. Gitu la kesahnyaaa..




No comments:

Post a Comment