Followers

Sunday 17 November 2013

siapa aku? siapa kau? siapa kita?

Mungkin pakaianku tak sempurna.
Mungkin pakaianku tak tutup sepenuhnya.
Mungkin akhlakku tak sama dengan yang lainnya.
Mungkin aku banyak cacat celanya..
Mungkin aku banyak kekurangannya.

Tapi aku juga manusia.

Sama seperti kau...

Engkau bak raja di dunia..
Engkau petah berbicara laksana pemidato terkemuka..

Tersekat di kerongkong..
Hilang kelu beku segala idea..

Layaknya telah tertulis kau aku juga sama..
Tapi mengapa..
Diagung agungkan masih juga?

Umpama bekas kaca terhempas ke permukaan rata..
Begitu juga saat hatiku rasanya sama..

Ini mungkin tersirat..
Tak siapa aku mohon mengerti apa maksudnya..
Teruslah membawa diri..
Saat yang lain tak mempeduli..
Masih ada yang memerhati..

Siapa kau siapa aku nak dibandingkan dengan DIA? 

No comments:

Post a Comment