Followers

Wednesday 13 November 2013

IM4U - MERAPUH, PAHANG

Assalamualaikum WBT. Sedang apakah anda semua? Baik-baik saja hendakNya in shaa Allah :)

Macam lambat je nak update benda ni kan, actually aku baru je pergi Merapuh , Pahang last week. Ohh, itu program im4u UITM punya. UITM Penang lah. Bertolak hari jumaat sampai ahad. Jumaat tu aku ngular kerja, teruknya, hehe TAKLAH, aku buat surat sebab supervisor aku bagi je balik awal. Aku bertolak jam3 macam tu, so aku balik dari ofis jam 12.30pm. 

Then, sampai sana dekat je, bukan Jerantut punya taman negara tu. Kalau Jerantut jadi macam haritu pergi 8pagi bertolak 5 lebih baru sampai. yang ni dalam pukul 9 lebih dah sampai dah. Sepanjang perjalanan tengok keindahan gunung ganang. Subhanallah. Aku ni cepat teruja sikit tengok bukit ke gunung ganang. Tambah2 jalan dekat Cameron tu kan memang begitu.

Lepas dah sampai tu, dibahagikan kumpulan mengikut keluarga angkat masing2. alhamdulillah. duduk rumah KAK AYU. *my new kakak angkat* everything was okay lah. makan okay tido lena mandi pun sejuk. nice *

Hari Sabtu aktiviti nya adalah hiking ke atas Sungai Relau. dekat taman negara MERAPUH TU lah. okay lah sebab tak terlalu LAMA hiking nye. kalau tak. i'm totally surrender babe..

Petang tu ada program ke tempat ikan KELAH. KELAHHHH BEB.. bukan berkelah ye anak2.. ni sejenis ikan.. we were feeding them tru our finger saje maaa.. hehe.. tapi aku sekejap je bertahan.. taknak aku.. habis disedutnye jari kita.. kang xpasal hilang satu.. *HIPERBOLA MELAMPAU* tapi best la. it was a new experience.. yang takde dekat taiping, dekat penang. belum jumpa lagi la setakat ni. heeee...

lepas mandi sungai petang tu. balik naik jeep super duper seronok. gilaaa kau nokk.. menjerit2 -sukanya nak pergi pesta penang katako- amek feel naik roller coaster.. hehehe.. lepastu balik laksana anak kambing kata KAK AYU sebab kami bertiga duduk dekat belakang hilux.. bersama sama dengan bekas2 makanan.. ala ala balik catering gitu.. hehe.. seghonok plus plus laju pula tu ayah bawa kan.. jalan belok2 phewww sana pheww sini sampai rumah kering baju uolss..

malam pula sesi ESQ. tak nangis hokeyh.. mampu? hehe.. sebab xmenyentuh hati so xnangis lah.. motif lak akuh.. padahal utk budak2 asrama.. dulu masa dekat hostel.. asal ada sesi ESQ JE. nangis bagai nak rak siap hingus segala keluar berganda. keluar dewan je terus beratur dkt public phone *masa tu xbawak hempon lg noob kan* untuk call family semua minta maaf bagai.. -insaf katako baru habis esq- tuptuptup - seminggu lepastu buat balik.. ADAT LAAAHHHH..

on the last day we were giving sedikit sumbangan utk rakyat kampung tu.. mcm salah je.. macam salah jeeee.. penduduk kampung.. weee.. pergi rumah ke rumah.. grup aku naik pakdollah.. kesian pakdollah melayan kami.. sejak dari sekolah lagi aku dan kawan2 memang gemar menumpang kereta cikgu2.. sebab nak makan luar.. hehe.. asal cikgu bukak je alarm kereta. kami cepat lari masuk dalam.. cikgu masuk terkejut ada orang dalam kereta.. sejak itu aku ingat lagi, cikgu WAN AZNEE, CIKGU FAZIL. semua akan bukak kunci, terus masuk dan kunci semula.. sebab mereka risau akan geng kaki pau cikgu iaitu kami lahh.. teruk nyahhh nokk.. haha *motif? flashback* .... okay sambung.. kami pun pau pakdollah ajak ke gua musang.. mampu? orang lain xhabis lagi bersedekah kami da merayap.. pergi mnum dekat kedai, haa sudah.. pakcik kedai pun belanja semua pulak...... alhamdulillah *malu* kami pun meneruskan perjalanan ke sempadan negeri pahang dan kelantan hanya untuk MEMBELI KUIH AKOK yang sangat sedap jelas terbukti.. haaa gitu..

penat tulis... -pause-

terus balik jela petang tu.. kesimpulan : pengalaman baru.. kawan baru.. semua baru.. mood baru.. balik dari PAHANG. aku... alhamdulillah.. kenal diri sendiri.. paham apa aku nak kena buat lepasni.. dalam hidup aku insyaAllah.. thanks to ATIQAH, sebab on the phone dengan ak and give me semangat.. and also thanks t my very best LISTENER.. penasihat peribadi tahuuuuu.. encik AMERZAKBAR.. u gave me so much advices.. and .. untuk penghormatan itu.. aku akan ikut nasihat dan kata kau.. thanks friends..

thats all fer today.. and assalam....





No comments:

Post a Comment