Followers

Tuesday 3 June 2014

PORT MAKAN BARU !

Hai uols. Ehek ehekkk.

Sesaje jerr harini aku makan dekat luar. Sebab lauk dekat cafe harini tak kena dengan tekak aku dan kak Siti. Kena je sebenarnya tapi sesaje je hehe. Harini menu ikan pari masak asam pedas, aku memang jarang makan ikan sangat. So, aku cakap kt akak tu, "jomm aaa kita keluar.." Kak Siti cakap, "okay jom kita pergi tempat mak akak. Mak akak bukak gerai berlauk.." Aku pun okayyy je laaa.. Aku pun baru 3kali keluar time lunch hour, selama ni aku terperap je dekat hotel..

Tepat pukul1, loceng pun berbunyi kringgg krinngggg giteww.. Loceng apa? Loceng abah kau. Hahaha gurau je.. Kami pun bergegas ke parking motor.. Aku suh akak tu bawak sebab aku dah lama xmerasa duduk dekat seat belakang motor aku tu.. Hehe.. Lagi pun aku xtau jlan.. Kami pun merempit dengan nametag dibaju pun terlupa nak tanggal, satu Taiping tahu nama kami yuolss.. *joyah sangat kan*

Setibanya kami digerai mak akak siti, kami disambut dengan paluan kompang bertalu talu ala ala puteri raja bermotor sampai gitewww.. Ahaksss perasan lagi akak nii.. Hahaha.. Kami pun terus memilih lauk. memang banyak lauk weyyy. Lokasi nya dekat ASSAM KUMBANG, jalan nak ke Giant tu.. Memang banyak lauk wey.. Rege nye pun murah2 je.. Berbaloi2 katakooo.. Cuba lahhhh ! Sempat lagi aku bukak nametag dan selit dalam bag.. Haha

*kalau nama aku Rokiah Markonah korang nak kawan tak?*

Okayy lepastu kan, aku pun nak bayar la tapi mak akak cakap "takpe kali ni makcik belanja, lepasni je bayar".. Aku segan jugak la sebab tak biasa laaa.. Nanti segan nak makan lagi.. Tapi memang rezeki aku kan.. Alhamdulillah time kasih cik..

Kami pun terus merempit ke rumah akak untuk solat zuhur kat sana.. Rumah akak tu ada kucing okay. Mampu? Hahaha titew tatottttt.. Tapi dia xkacau orang.. Cuma dia mengiau je cukup untuk buatkan darah aku berderau.. Hihi..

Kitorang agak rushing sebab break kan sejam je.. So lepas solat cecepat balik hotel. Lewat 4minit wey.. 2.04pm.. Acane? Akak cakap takpe watlek watpis. Aku pun haa okay okay.. Siap tapau karipap lagi.. Mak akak suruh tapau. hehe...

Fuhh sampai2 ofis, berpeluh habis akak ni uols.. Nasib baik la ada ekon.. Sejuk sikit hati.. Kesimpulannya, lepasni, kalau lauk xbest lagi, kami chow pergi gerai mak akak jela.. Janji ada ayam.. Hanim kan suka ayam gitew.. hikhikhik.. Chow kin ciiiii ~

sempat lagi weols berposing petang ni dekat rooftop hotel.. 


ni dalam junior exec suite. Toilet pun boleh baring hahahaha

No comments:

Post a Comment