Followers

Thursday 10 April 2014

APA MAKSUD MIMPI ITU?

Assalamualaikum .

Malam semalam masa tengah tidur, aku mimpi yang sangat menakutkan. Sangat takut. Saat2 kematian hampirrrr sangat dengan aku.. Dalam mimpi tu, yang aku ingat ada Ain, Mira dan Farahanim.... Kami berlari tapi tak ada tempat nak sorok lagi... Serius nightmare.. Sampai aku minta dorang tampar aku samada itu mimpi atau realiti.. Tapi itu sebijik macam realiti..

Sorry to Farahanim.. Sebab dalam mimpi tu, dia dah meninggal.. Tak tau nak gambar kan keadaan masa tu.. Semua orang berlari selamatkan diri.. Macam suasana nak kiamat.. Dan masa tu aku tak boleh fikir benda lain selain dosa dosa aku selama aku hidup 21 tahun dekat dunia ni.. Menangis semahu-mahunya.. Kami terus berlari.. Ya Allah tak tahu nak gambarkan macam mana..

Tiba2 aku terjaga around 4 am.. Berpeluh2.. Terus beristigfar dan tak sangka itu cuma mimpi.. Aku cuma bersyukur sangat sebab tu bukan kenyataan.. Sebab time tu aku takut sangat.. Entahlaaa apa sign mimpi tu...

Esok paginya bangun, aku diam je xcakap pun dengan tok.. Terus mandi siap2.. Duduk dekat meja makan.. Dah lama sikit baru aku cerita dekat tok.. Tok diam je.. Tok cakap mungkin tu petanda nak bagi aku sedar.. Aku pun nak cakap apa lagi kan.. Masih terkejut.. Tok pesan jangan fikir lagi soal kahwin semua tu, nanti datang sendiri jodoh tu.. Taktahu la kenapa tok pesan camtu..

Sebelum nak pergi kerja, aku pun cakap la.. toookkk.. bye tokkk.. sorry eh tok.. Tok aku bukan boleh kalau aku cakap lelebih sebelum pergi kerja. Mula la dia risau.. Bertambah la lagi pesanan dia.. Dengan sebaknya.. Bawak moto elok2.. Ingt Tuhan.. Jangan lupa diri.. Sentiasa beringat.. *deep*

On my way to office just now.. I just thinking about my life.. ada dua persoalan yang aku fikir...


  • apa aku nak buat?
  • siapa aku nak jadi?

No comments:

Post a Comment