Followers

Thursday 19 July 2012

trip TOUR GUIDING to perak-penang

assalamualaikum semua. hehe sekian lama x update ini belog. hari ni baru berkesempatan. hihihiih. sebenarnye trip ni dh lama dah. tp baru je nk update. sb busy kesangatan lately ni. hehe

subjek tour guiding ni subjek wajib part3 tourism mgt student mcm aku. so kena pergi 1 trip lah. serupa itu tour guide betul2 punya. hihihi tunggang langgang bahasa aku. hihi 

first day ktorg pergi bertolak pukul3 ke ipoh. tido dekat hotel paragon city ipoh. not bad lah bilik dia. okay la drpd xde tmpt tdo, cuma kecik sikit. mungkin sb bilik biasa kot. hmm pastu malam pergi gerbang malam. labur jugak la 25 rggit kat situ beli cover fon dengan tudung. kira okay lah tu sb org lain mcm2 belinye. hehe jimat2.. pastu makan dekat depan mbi. nasi goreng lalab. pelik an. ayam celup tepung. hihihi pastu pulang ke hotel dan xiuxi ( berehat )

pastu keesokan harinya, pergi gua tempurung. wahhh merangkak2 dlm air bagai. huhuhu best la slide bagai. kotoq abeh baju den. hihi tu kali kedua datang. lepasni kalau datang lagi pun mungkin sebab terpaksa dan sebagainya. hihihi bukan xsuka tp time suka tu suka la time xsuka tu mmg xsuka. hihi

pas siap2 tu terus ke kuala kangsar. singgah masjid ubudiah. amek gambar. pastu lalu depan istana iskandariah, pastu lalu dekat mckk. pastu balik ke tpg.

masuk je taiping, terus heading to hotel furama. huhu lua nampak mcm setinggan tp dalam mcm kondo n alhamdulillah semua berpuas hati dengan  bilik hotel walaupun ada yg tak berpuas hati aku mintak maaflah pasni korang booking sendiri ok? deal? senang je aku, kalau orang xcari pasal ngn aku, aku insyaALLAH xcari pasal ngn korang. hihi deal? greattt..

pastu malam nya g makan mee udang makjah kuala sepetang. weyhh selama ni aku xamek port pn mee udang dia walaupun aku duduk tpg jgk. tp perghh malam tu jatuh cinta pulak. so lepas ni boleh ajak abah pergi selalu lah. hihi x gitu? heheh

pas makan tu pergi night safari zoo tpg. walaupun selalu pergi sb sekolah dekat zoo tp teruja jugak sb naik train so xpayah susah payah jalan kaki kalau zoo tu kecik xpe gak. hahaha tengok harimau malam2 lain dengan siang sb feel dia lain. scary sikit. hihiih

pastu tu balik hotel zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....pastu bsoknya pergi penang plak..best pergi tropical fruit farm makan buah2 wahhh feveret aku mmg buah naga. nyum3. lazatnyaa awok2 sekalian. hihihii

pastu pergi gurney plaza, jalan2 tp aku xde la jalan2 pn . sampai2 je pergi smyg sume dan sempat makan je tu pn sesat larat jumpa mcd je. ramai gila orang hari ahad kan.ish3

pastu habis tu g fort cornwallis. hujan so kat atas bas je. hihiih legaaa so nak balik dah uitmpp.. heaven nya nak basuh baju ! heheh tujela ceritanya ++

before bertolak di depot bas uitmpp :)

grup bertugas tengah masukkan luggage tourist hehe

haa tudia nasi goreng lalab depan ni haa. hehe satay ada semua ada lapaq pulaaa.. huhu

b4 pergi gua tempurung, hehe baju kesat tetap dihati !

sedappppp !

buaya makan lala hahha

depan zoo taiping with sir saiful our lect..

sumpah sedap ! aku amik yg ni je.. hihih

depan ubudiah mosque kuala kangsar.. hehe

the end. gambar aku rasa ribu2 tp xlarat nk upload semua. fikir2 kanlah part5 nnt trip nak g mana lak ok? bye..

2 comments: