Followers

Friday 20 April 2012

SHELL KU YANG HEBAT !


Assalamualaikum. Hari ni tetibe rasa nak pulak menaip kan. Sesaje je. Cuti semester kali ni aku mcm biasa lah kembali ke shell ng cheng teow jalan kota.. haa mula la nak bagi alamat panjang2.. hehe sebenarnya biasa je kerja situ tp best la jgk sb xde la penat sgt. Yg penat nye sb kena main dgn duit byk3 n kena face customer yg mcm pffftttt sabar jela.. customer is always right.. buat penat je aku amek subjek customer service masa part2.. hehe


Kerja aku setiap kali sampai, punch kad, amek kunci letak helmet dalam loker, lepastu masuk kira paper n rokok. Tu kalau aku jaga pos kedua. Kalau jaga pos 1, kira duit jelah. Lepastu bermula lah penjualan aku utk 8jam.. perghhh.. kadang2 kerenah customer ni mcm2.. nak cepat2 je.. ingat tangan aku mcm tokong ke ada banyak.. hehe klu lambat sikit mula lah diorang bergendang dekat besi tmpat duit tu.. tergesa2 lah aku..

Tapi kadang2 aku ni saje je, lagi dia nak cepat lagi aku buat lambat.. hehe nak buat mcm mana geram jugak.. hehe lepastu pagi2 lagi baru stat jual duit pun baru je nak jadi banyak.. tetibe pakcik bayar 100, nak isi minyak moto 2ringgit.. haha apa korang rasa agak2 kalau jadi aku? Hehe sabar jelah..

Pukul11 lbih mcm tu slalunya abah akan sampai bawak nasi lauk ayam.. hehe lepastu makan kejap.. lepastu sambung balik duduk atas krusi.. kadang2 aku berdiri, kadang2 aku duduk, kadang2 aku “lari”.. tp selalunya aku lah paling setia tunggu customer.. yelahh apa lagi aku nak buat kat situ kalau tak serve org.. huhu

Pukul2. 45 je aku dah sibuk2 buat deposit utk next cashier pulak.. Nampak je kelibat next cashier, apa lagi kira2 duit lahh.. bila dapat tutup tu satu lagu perkara pulak aku risau.. short ke x? Haaa.. pasrah jela.. slalunye over ber sen sen jelah.. kadang2 je beringgit.. short pernah tp jarang lah kalau xbz.. kalau bz short lah kot.. hehe
Tu jela serba sedikit mengenai diary shell dihatiku. Hehe kbai J

No comments:

Post a Comment