Followers

Tuesday 22 October 2013

life as a practical student

hai. assalamualaikum.

baru 3 hari disini.. alhamdulillah everything went well.. baru2 lagi so tak ada kerja sangat.. selalu tertanya tanya apa kawan2 lain sedang buat dekat tempat masing2.. gembirakah mereka?

aku pergi kerja jam 8,30 pagi sebab kena masuk jam 9.. dah biasa punctual cewahh sebab shell dulu kena punch kad.. bajet je aku kan.. haha balik pulak dalam 5,30 mcm tu.. xtentu.. ikut lah.. habis balik la..

balik rumah boring xtahu nak buat apa.. mis tengah busy arrange kan konvo nanti.. muiz busy dengan test sebab dah nak final plus dengan aktiviti2 im4u.. so aku habiskan masa balik menonton tv cerita i love u mr arrogant jam7.. habis jam 8.. semalam merempat dekat rumah iman kak midah n zati.. hahahah nonton bikers kental. seronok gila bergelak ketawa.. haha sambil makan2..

dekat rumah boleh je nak memasak.. tapi sebab baru lagi kan.. so xtahu nak masak apa.. kalau masak pun telur je la kot buat masa ni.. so beli je dekat bawah..

malam ni cadangnya nak makan nasi  bujang je sebab rasa dah sebati dengan jiwa dah nasi bujang tu.. hahha harganya pun jauh lebih murah serta kenyangnya juga sama seakan akan makan nasi goreng patayya.. hahaha gitu.. kalu dekat neverdie rm1.50 je.. kalu kedai bawah idaman tu rm2.00.. sirap satu rm1.00.. total rm3.. sementara pt xmasuk lagi ni.. kena la berjimat bak kata orang.. takpelaa adat berumah sewa..

dan aku dapat rasa kehidupan yang sangat berdikari and such a loneliness.. sebab  balik sorang2 dekat bilik.. ada housemate tapi biasalah dah besar.. semua buat hal sendiri.. no one cares abt u.. u nak makan ke nak mandi ke nak apa ke.. no one cares baby.. n i'm okay with that..

and i'm really hope.. this 4 months berlalu dengan apa orang kata tu.. in a blink of eyes ke apa tahu.. xkesahlah. haha.. sebab betul kata semua orang.. life student terbaik.. nanti u dah kerja .. u tahu cara mcm mana orang nak dapat duit..

cuaca sekarang tak menentu.. sekejap hujan sekejap tak.. alhamdulillah setakat ni belum balik dan pergi berbasahan.. maksimum protection juga telah aku sediakan.. iaitu payung dan baju hujan.. ooohh janganlah hujan time aku bawak moto.. amin~

thats all for today.. haa n lastly.. if any of u wanna go travel.. u can ask my company.. they provide inbound outbound and also ticketing.. aku xbuat la aku xreti pun.. nganga je..

happy working everyone !

lots of love, hanimrosli :)

No comments:

Post a Comment