Followers

Friday 24 May 2013

FOBIA ?!

FOBIA ATAUPUN TRAUMA. sama ke? atau lebih kurang? jawab lah sendiri.. google okayh? haha



sesaja nak menghabiskan masa senggang petang petang.. google lah jenis2 phobia sebab sebenarnya aku nak cari "FOBIA MENGGORENG".. tak kisah lah goreng apa pun.. asalkan menggoreng ikan ke even telur pun aku memang teramat2 berusaha menolaknya jika berkesempatan.. *phewww*

bukannya apa.. ketakutan percikan minyak yg maha dasyat tu amat menggerunkan.. fuhh.. cumanya aku belum jumpa lagi jenis fobia yg macam tu.. n i bet.. banyak orang mengalami jenis fobia yg sama..

p/s: ini bukan mengada atau alasan, aku belum berani lg nak menggoreng dengan jayanya, tapi boleh je takat nk tolong goreng.. cuma rasa ini, kusimpan dalam lipatan hati.. haha

aku xbanyak fobia.. sikit je.. tapi apa yg aku jumpa dalam jenis2 fobia ni melampau2.. tapi ada tau orang yg jenis takut benda pelik2 ni.. hehe sebagai contoh :

ablutophobia : takut mencuci atau mandi
*tak ke pelik beno bunyinye? haha*

androphobia : takut pada lelaki
*haha ofkos lah aku xmengalami jenis fobia ni.. gila kau nyahhh, siapa tak suka cuci mata, ngaku jela jangan nak kelentong gua lahh haha tapi cuci je mata, bukan betul2 pun.. marah pakcik nyahh*

geliophobia : takut tertawa
*haha sudah terang lagi bersuluh aku xmempunyai simptom ni.. sudahkan gelak lagi terbahak.. astagfirullahalazim.. tak jadi pak bilal nak buat menantu*

mageirocophobia : TAKUT UNTUK MEMASAK
*hahahaa ni kott pengganti untuk takut untuk menggoreng.. tapi takda la sampai xboleh masak terus agak2 leee.. *

haha.. dan pelbagai lagi jenis phobia yg dapat hampa tengok dan baca. dekat sini -->http://www.malaysiasensasi.net/2011/06/jenis-jenis-phobia.html

okay.. semoga bertemu lagi dilain update.. sekiann kbaii :D




No comments:

Post a Comment