Followers

Wednesday 22 May 2013

customer is always right but.....

sometimes they annoyed me.. haha.. sorry.. sama je actually macam kita sendiri pun.. geram tau.. bukan apa..

aku time kerja kedai makan tu.. phewwww *lap peluh*.. assobaruminalimannnnn...


C : dik.. mintak sup tambah..
aku : *angguk angguk kepala, berjalan sepantas kilat dek kerana banyak lagi makhluk yg bakal mintak sup tambah* dah smpai, hulur mangkuk sup. senyum. 
c : ehh dik dik, mintak pinggan kosong satu dek..
aku : *angguk penuh sopan santun tahap dewa 19* dalam hati.. *ee td ko xnk mntk, ingt ko sorg je ke kt kdai ni* dah dapat, hulur..
c : dik dik, tlg ambikkan sos.. *sengih kura kura*
aku : okay acik, lagi cik, nk apa apa lagi x? *nada geram + kepenatan berulang alik gaya catwalk*
c: haaaa okay xde pape dah.. maaflah dik nyusahkan adik je ye.. *sambil tergelak menang membuli aku*
aku : haa xpe cik.. haha *muka calon2 pelakon terbaik anugerah skrin*

tapi mengenangkan satu pepatah ataupun peribahasa indah mengatakan "CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT".. kita layankan jela.. kadang2 tu bila aku pergi makan kedai lain, aku saja nk balas dendam kt kedai tu. makan sepah2.. wewee maaf !

ada lagi incident.. pakcik tua yg amat "menceriakan suasana".. kami panggil "tenggiling hutan".. haha.. sound funny maaf lahh.. nickname tu aku dengar kawan aku punya monolog dlaman terkeluar.. sb dia marah sangat dengan pakcik tu sb pakcik tu panggil dia bodoh ! klu aku pn..... eeeee...

kekadang bila ramai sangat customer dan ada yg kita terlepas pandang.. mesti nanti dia jerit " HOII XDE ORANG KE KT KEDAI NI".. dalam hati .. buta kott... xnampak ke. xboleh saba ke.. haha.. 

sabo jela dengan pelbagai ragam manusia ni.. saba tahap dewa ke tujuh.. phewww.. 

No comments:

Post a Comment