Followers

Wednesday 27 June 2012

starter buat hal !


Hai . sesaje nak menaip dikala malam bosan padahal ada je kerja nak buat malam ni. Hafal trip tour guide next week. Hehe. Hari tu motor aku buat hal tau. Dia punya starter tu ya Tuhan. Entah kenapa tah, xpenah2 buat hal. Tetiba skrg dh jam pulak.

Mungkin la, ni teori aku buat sendiri. Maybe sebab selama ni “dia” tak pernah berjemur dlam hujan ataupun panas n tiba2 masa masuk kerja part time haritu dia terpaksa diletakkan dibawah terik mentari dan bermandikan hujan asid kotaraya. Mungkin dia merajuk dan demam sekejap.

Jadinya aku terpaksa menanggung sedikit malu apabila tidak boleh stat moto di khalayak ramai. Mungkin sb aku terlalu bergantung kpd starter. Bila dah rosak kejap, gelabah x ingat lah kan. Mula lah cekau sape2 yg ada kt tempat kejadian masa tu. Untuk tolong start. Hehehe.

Pernah 1 hari tu, aku ingat memang lah moto tu sendiri yg rosak. Aku terus call sufi, kawan kt kampong. Dia pun terus datang x sampai 10 minit mcm tu. Sempat lah aku beli 2helai kemeja yg aku dah aim. Hehe. Bila dia sampai, dia start kan moto aku. Papppp ! sekali je !

Dia ckp aku tipu dia. Hahaha. Sorry lahh. Aku mana tahu.. dia pun ajar aku stat banyak kali. Malangnya. Aku xingat sampai skrg sb aku xlarat nk start guna kekuatan kaki. Haha. Nak guna jari jgak.

Lepastu ada lah beberapa incident dekat esso, aku terpaksa mintak tolong abang mana tah yg tengah isi minyak tlg start kan. Haha sadis sangat. Lepastu dekat taiping sentral pun ada sekali mamat mana tah terpaksa jadi pak sanggup moto kesayangan aku tu. Haha. Thanks !

Lepastu, abah cakap jom pergi kedai repair. Aku pun ikut. So dah ok moto tu skrg. Tq abah !


sila bunyikan hon bila terjumpa. picture was taken at haniyah's house :) 

No comments:

Post a Comment